Europa Ubezpieczenia uruchomiła „Asystenta Lotu” – nową usługę w ramach ubezpieczenia turystycznego, która wspiera podróżnych w przypadku opóźnienia lub odwołania ich lotu. Usługa powstała dzięki nawiązaniu współpracy z GIVT – platformą technologiczną, specjalizującą się w monitoringu opóźnień lotniczych i uzyskiwaniu odszkodowań za takie zdarzenia.
„Asystent Lotu” to pierwszy tego typu dodatek do polisy turystycznej na rynku. Usługa jest darmowa i mogą z niej skorzystać klienci, którzy podczas zakupu ubezpieczenia podróżnego ITravel (na stronie tueuropa.pl) podadzą numery lotów, którymi wybierają się w podróż lub wypoczynek za granicą wraz z ich datami. W przypadku wystąpienia opóźnienia, uzyskają smsem i emailem informacje o przysługujących im prawach, takich jak np. prawo do posiłku, noclegu lub zwrot pieniędzy za bilet. Dodatkowo mogą dowiedzieć się, czy ich zdarzenie kwalifikuje się do uzyskania odszkodowania w ramach przepisów unijnego rozporządzenia 261/2004. Rekompensata za opóźniony lub odwołany lot - w zależności od długości trasy – wynosi od 250 do 600 euro.
„Asystent Lotu” to kolejna usługa, którą dodajemy do naszych ubezpieczeń turystycznych, by wspierać klientów w przypadku wystąpienia niespodziewanych i kłopotliwych zdarzeń podczas ich podróży lub wypoczynku poza granicami Polski. Usługa wpisuje się w nasze podejście, by być z klientem w każdej sytuacji, w której potrzebuje on pomocy. Większość podróżujących nie wie, jakie ma prawa jako pasażer opóźnionego lotu i jakie świadczenia im przysługują. Razem z partnerem – platformą GIVT – oferujemy wsparcie, dostarczając nie tylko informacji o opóźnieniach, ale także wspierając wiedzą o przysługujących im prawach
– mówi Tomasz Janas, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych i Gwarancji w Europa Ubezpieczenia.
– Rynek lotniczy rozwija się dynamicznie. Według szacunków Eurocontrol, do 2040 roku liczba pasażerów w Europie wzrośnie o 47%, przekraczając 2,5 miliarda. W połączeniu z niewystarczającą przepustowością lotnisk, problemami linii lotniczych oraz czynnikami zewnętrznymi, ogromna część pasażerów może w tej sytuacji napotkać na problemy z lotem, takie jak odwołane lub opóźnione połączenia. Odpowiedzią GIVT na tę sytuację jest stworzenie unikalnego systemu przewidywania zakłóceń lotów pasażerskich (opóźnień, odwołanych lotów, przekierowań na inne lotnisko) oraz automatycznego klasyfikowania ich przyczyn, co decyduje o możliwości szybkiego złożenia wniosku o odszkodowanie. Tworząc usługę „Asystenta Lotu” w partnerstwie z Europą już w tej chwili wykorzystujemy zaawansowane modele oceny lotów w oparciu o big data i sztuczną inteligencję, aby w ułamkach sekund wiedzieć, czy zakłócone loty kwalifikują się odszkodowania. Wszystko z myślą o komforcie pasażerów oraz szybszym i prostszym procesie ubiegania się w ich imieniu o przysługujące rekompensaty.
- mówi Damian Zozula, Chief Commercial Officer Marketing w GIVT