34 tys. zł – tyle wynosi pula nagród w konkursie Grupy Europa dla studentów na zaprojektowanie rozwiązań wspierających zdalną sprzedaż ubezpieczeń.
Konkurs jest organizowany we współpracy z Politechniką Wrocławską i Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu. Mogą jednak wziąć w nim udział studenci uczelni wyższych z całego kraju. Grupa Europa postawiła przed uczestnikami dwa zadania:
- stworzenie modelu biznesowego, wykorzystującego API, z naciskiem na rozwiązania stawiające na sprzedaż ubezpieczeń w Internecie.
W młodych ludziach drzemie olbrzymi potencjał do tworzenia nowych modeli biznesowych oraz rozwiązań technologicznych, które je wspierają. Chcielibyśmy zachęcić studentów do aktywności w zakresie rozwiązań dla branży ubezpieczeniowej. Uczestnicy konkursu otrzymują do dyspozycji platformę API opracowaną przez Grupę Europa. Wierzę, że pojawią się inspirujące rozwiązania, które będą mogły być zastosowane w praktyce. Dla osób rozpoczynających karierę zawodową wygrana w konkursie może stanowić ciekawy start w przyszłość
- mówi Rafał Mońka, dyrektor Departamentu Informatyki w Grupie Europa.
Zgłoszenie do konkursu będą oceniane przede wszystkim pod kątem potencjału rynkowego aplikacji lub modelu biznesowego. Jury weźmie także pod uwagę takie kryteria jak: wartość merytoryczna i techniczna zgłoszonych prac oraz profesjonalizm w ich przygotowaniu.
W ostatnich miesiącach Grupa Europa z powodzeniem zrealizowała takie projekty jak: sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w kanale zdalnym dla sieci handlowej Lidl, dystrybucję ubezpieczeń za pośrednictwem aplikacji mobilnej SkyCash (korzysta z niej 1,5 mln osób) czy też sprzedaż produktów w kanale internetowym dla programu lojalnościowego Payback. Produkty ubezpieczyciela są także dostępne w ponad siedmiu tysiącach bankomatów sieci Euronet i Planet Cash.
W pierwszej połowie 2017 roku ubezpieczyciel zebrał blisko 900 mln zł składki przypisanej brutto.