Grupa Ubezpieczeniowa Europa w 2015 r. wypracowała blisko 90 mln zł zysku i zebrała 1,6 mld zł składki przypisanej brutto (wg PSR). Obie spółki Europy pomyślnie przeszły test, jakim dla branży finansowej było wprowadzenie Rekomendacji U – przeegzaminowały 45 tys. osób, które z powodzeniem dystrybuują produkty w modelu agencyjnym.
Dzięki temu, że bardzo sprawnie przeszliśmy proces przestawiania Grupy Europa oraz naszych partnerów na sprzedaż w systemie indywidualnym, mogliśmy rozwijać nowe pomysły na biznes. Pozyskaliśmy m.in. dużych partnerów z sektora bankowego, znacząco zwiększyliśmy sprzedaż w obszarach alternatywnych oraz rozbudowaliśmy kanał online, udostępniając kolejne produkty, które można kupić szybko i w prosty sposób
– mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.
TU Europa – siła bancassurance i nowych kanałów
Przykładem jest ubezpieczenie od utraty zysku dla leasingobiorców, które zostało nagrodzone w branżowym rankingu „Najlepsze Ubezpieczenia Grupowe”.Mogą z niego skorzystać przedsiębiorcy biorący w leasing pojazdy i sprzęt służący działalności gospodarczej. Rozwiązanie to zapewnia zachowanie płynności finansowej w przypadku wystąpienia poważnych zakłóceń lub przerw w funkcjonowaniu firmy. Obejmuje wartość utraconego zysku, wynikającego ze spadku obrotu, gdy są one efektem przypadkowego zdarzenia, jak zniszczenie leasingowanego pojazdu lub urządzeń przez pożar, zalanie, kradzież, huragan, co ma odzwierciedlenie w osiąganym przez klienta dochodzie. Wzrostowi sprzedaży ubezpieczeń dla leasingu sprzyja także coraz lepsza sytuacja gospodarcza, pobudzająca przedsiębiorców do rozwijania działalności, która z kolei potrzebuje rozwiązań ochronnych minimalizujących ryzyko biznesowe.
Równie intensywnie rozwija się sprzedaż polis w kanałach alternatywnych, tj. u operatorów komórkowych oraz w sieciach sieci sprzedaży sprzętu IT, RTV i AGD. W stosunku do wcześniejszego roku składka przypisana brutto zwiększyła się o blisko 40 proc. W tych kanałach TU Europa oferuje ubezpieczenie wyświetlaczy smartfonów dla abonentów indywidualnych i korporacyjnych oraz przedłużone gwarancje na zakupiony sprzęt.
Ponadto spółka majątkowa umocniła pozycję na rynku turystycznym, zbierając w tym segmencie o niemal 25 proc. więcej składki przypisanej brutto niż rok wcześniej. Firma wzbogaciła ofertę m.in. o ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji, które dotąd było dostępne wyłącznie w biurach podróży, a od 2015 r. można je kupić online na stronie www.tueuropa.pl. Sprzedaż ubezpieczeń turystycznych przez stronę internetową w 2015 roku wzrosła aż o 40 proc. w stosunku do poprzedniego roku
Połączenie tego co sprawdzone, czyli bancassurance, z nowymi kanałami dystrybucji to nasza odpowiedź na niełatwe warunki na rynku ubezpieczeń. Strategia, zbudowana w oparciu o produkty, których oczekują nasi klienci, ciągłe poszukiwanie dodatkowych możliwości współpracy z branżą finansową oraz ostrożną dywersyfikację kanałów sprzedaży, przynosi wymierne efekty
– informuje wiceprezes Marat Nevretdinov.
TU na Życie Europa – innowacje produktowe procentują
Tak spektakularny wzrost był możliwy poprzez wprowadzenie do oferty innowacyjnych produktów inwestycyjnych. Charakteryzują się one m.in. niskim poziomem opłat ponoszonych przez klientów oraz bardzo szeroką ofertą funduszy inwestycyjnych
– wyjaśnia Marat Nevretdinov.
Przykładem innowacyjnego produktu inwestycyjnego jest ubezpieczenie „Wymarzone Perspektywy”, które wyróżnia się możliwością rezygnacji w dowolnym czasie bez ponoszenia żadnych kosztów. Zapewnia także znacznie szerszy zakres ubezpieczenia niż wiele tego typu produktów oraz daje klientom możliwość inwestowania środków w trudniej dostępne fundusze. Zostało ono docenione przez ekspertów rynku finansowego za transparentność oferty oraz warunki ubezpieczenia przyjazne konsumentom. Najlepszy z funduszy dostępnych w ramach „Wymarzonych Perspektyw” w ostatnim kwartale minionego roku wypracował prawie 10-proc. stopę zwrotu.