Polacy coraz chętniej i częściej podróżują, nie tylko w okresie letnim. Euronet Polska, operator największej, niezależnej sieci bankomatów i wpłato-bankomatów, uruchomił dla nich możliwość zakupu ubezpieczenia turystycznego w 6000 urządzeniach.
Dostępny w sieci Euronet nowy produkt umożliwia dokonanie wyboru polisy w zależności od kierunku wyjazdu, preferencji cenowych i potrzeb. Dla osób podróżujących na terytorium Polski TU Europa przygotowała pakiety Polska i Polska Sport – zabezpieczające przed następstwami nieszczęśliwych wypadków. Podróżujący za granice mają do wyboru pakiety: Travel, Travel Sport, Travel VIP i Travel VIP Sport.
Zdarza się, że nie zawsze jest czas, aby w odpowiedni sposób przygotować się do wyjazdu, np. wykupując ubezpieczenie, które ochroni przed ewentualnymi skutkami finansowymi nieprzewidzianych zdarzeń. Bankomaty Euronet to urządzenia, które cechuje dogodna lokalizacja i całodobowa dostępność przez 7 dni w tygodniu, bez względu na region Polski. Systematycznie przyzwyczajamy Polaków do tego, że bankomat to urządzenie wielofunkcyjne, nie tylko do wypłaty gotówki. Teraz przyszedł czas na ubezpieczenie podróżne –
podsumowuje Lech Kulesza, kierownik sprzedaży produktów innowacyjnych w Euronet Polska.
Niezależnie od tego, czy spędzamy urlop w Polsce czy za granicą, czy planujemy dłuższy wyjazd czy krótki urlop – nagły wypadek czy kontuzja mogą zdarzyć się w każdej chwili. Wszystkie oferowane przez nas polisy zostały rozszerzone o amatorskie uprawianie sportów oraz o ryzyko następstw chorób przewlekłych, bez ograniczeń wiekowych. Dzięki temu Klienci objęci ochroną mogą spokojnie oddać się letniemu wypoczynkowi –
mówi Sylwia Gąsiorowska, dyrektor Departamentu Sprzedaży Zdalnej z TU Europa.
Przed wprowadzeniem sprzedaży polis, Euronet zapytał klientów o ich preferencje w kontekście zakupu ubezpieczeń podróżnych. Wyniki badania panelowego wskazują, że ankietowani dotąd kupowali produkty tego typu głównie za pośrednictwem biur podróży. Połowa respondentów zaznaczyła, że rozpoczyna przygotowania do urlopu maksymalnie tydzień przed wyjazdem. Z kolei około 40 proc. badanych wykazało zainteresowanie zakupem ubezpieczenia turystycznego właśnie w bankomacie - w dniu wyjazdu:
„Zdarzyło mi się zapomnieć, że np. mój EKUZ był nieaktywny w momencie wyjazdu”, „Myślę, że łatwość dostępu i rozsądna cena zachęciłaby mnie do zakupu”, „Z różnych przyczyn może umknąć wykupienie takiego ubezpieczenia, a na lotnisku bym sobie o nim przypomniał”.
Jak podkreślali respondenci, ubezpieczenia turystyczne kupujemy przede wszystkim wyjeżdżając za granicę. Z takim tym stwierdzeniem zgadza się niemal 2/3 badanych. Oprócz tego, osoby deklarujące zakup ubezpieczenia turystycznego podkreślają, że kupują je zarówno ze względu na własny komfort psychiczny, czyli poczucie bezpieczeństwa, zabezpieczenie przed nieprzewidzianymi sytuacjami, a także ze względów praktycznych – głównie z powodu wysokich kosztów ewentualnego leczenia za granicą:
„Zawsze kupuję ubezpieczenie turystyczne, ponieważ uważam że jest to niezwykle istotne. Kilka lat temu wyjechałam w Alpy. Oczywiście ubezpieczyłam się. Zdarzył się wypadek i 10-dniowy pobyt w szpitalu w Niemczech. Bez ubezpieczenia musiałabym pokryć wszystkie koszty leczenia i pobytu w szpitalu”, „Mam spokojniejsze wakacje, w razie co to wiem że mam jakieś zabezpieczenie”, „Na wyjazdy zagraniczne zawsze. Z doświadczenia wiem, że EKUZ to za mało”.
A co jest dla nas najważniejsze w momencie wyboru odpowiedniej polisy? Zgodnie z odpowiedziami respondentów, kupując ubezpieczenie turystyczne zwracamy uwagę przede wszystkim na jego cenę – ten aspekt wskazała co druga osoba – oraz jego zakres (1/3 ankietowanych).
Badanie Fabric to jakościowa społeczność badawcza stworzona jako narzędzie do poszukiwania opinii konsumenckich. Stale uczestniczy w niej 300 gospodarstw domowych z całego kraju. Wybór członków społeczności oparty został o najważniejsze wskaźniki demograficzne, takie jak faza życia danej osoby, jej płeć, wiek, posiadanie dzieci i ich wiek, wielkość miejscowości zamieszkania oraz wykształcenie, zawód i dochód.