2017: rok wzrostów i rozwoju biznesu

2017: rok wzrostów i rozwoju biznesu

Opublikowany

Grupa Ubezpieczeniowa Europa zebrała w 2017 roku blisko 1,6 mld zł składki przypisanej brutto, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Grupa Europa ma za sobą rok zakończony wzrostami sprzedaży. W 2017 roku dwa towarzystwa wchodzące w jej skład wypracowały łącznie prawie 1,6 mld zł składki przypisanej brutto (według PSR). To o blisko 8 proc. więcej w porównaniu z wynikami osiągniętymi w 2016 roku. Wyższą sprzedażą może pochwalić się zarówno spółka majątkowa, jak i życiowa.

383 mln zł składki przypisanej brutto – taki wynik osiągnęło w 2017 roku Towarzystwo Ubezpieczeń Europa. To o 29 proc. więcej niż w 2016 roku. Ten wzrost to zasługa wszystkich kluczowych linii biznesowych: bancassurance, affinity, ubezpieczeń turystycznych oraz produktów sprzedawanych za pośrednictwem firm leasingowych. Tym samym spółka znalazła się w gronie najdynamiczniej rozwijających się towarzystw majątkowych, rosnąc zdecydowanie szybciej niż rynek.

Natomiast Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa zamknęło ubiegły rok ponad 1,2 mld zł przypisu składki brutto (+2,3 proc. r/r). To wynik zbliżony do wzrostu, który odnotował rynek życiowy w 2017 roku. Rosnąca sprzedaż produktów życiowych to głównie zasługa linii biznesowych, związanych z klasycznymi produktami bancassurance.  

Na trudnym rynku po raz kolejny udowodniliśmy, że jesteśmy liderem segmentu bancassurance i najlepszym specjalistą od ubezpieczeń w bankach. Dowiedliśmy, że nasza strategia, zakładająca budowę nowych kompetencji i aktywizację nowych kanałów sprzedaży przynosi efekty 

– mówi Marat Nevretdinov, prezes Grupy Europa.

W segmencie bancassurance ubezpieczyciel postawił na rozwój ubezpieczeń stand-alone, czyli polis niepowiązanych z innymi produktami finansowymi. Grupa Europa z powodzeniem wdraża tę linię produktową we współpracy z podmiotami z rynku finansowego. W tym roku zamierza uruchomić ich sprzedaż w kolejnych kilku bankach jak również pozyskać nowych partnerów na rynku leasingowym i pożyczkowym.

W ubiegłym roku Grupa Europa kontynuowała działania zmierzające do transformacji i dywersyfikacji  biznesu, z czym jest związana otwartość na nowe kanały sprzedaży. W tym celu m.in. rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń wspólnie z siecią sklepów Lidl (w ramach projektu „Lidl Podróże”) oraz programem lojalnościowym Payback. Produkty ubezpieczyciela są także dostępne w aplikacji mobilnej Skycash czy w ponad 7 tys. bankomatów sieci Euronet i Planet Cash.

Nadal widzimy niewykorzystany potencjał w cyfrowych i alternatywnych kanałach sprzedaży. To kierunek, w którym zamierzamy dalej rozwijać się, stawiając na cyfryzację oraz najwyższą jakość produktów i poziom obsługi klientów 

– mówi Marat Nevretdinov.

Ten rok Europa rozpoczęła od wprowadzenia na rynek Screenity – aplikacji mobilnej, która wyznaczyła nowy standard rynkowy w ubezpieczeniu telefonów komórkowych. Natomiast w planach na najbliższe miesiące jest uruchomienie platformy e-commerce, która zaoferuje nowe podejście do sprzedaży ubezpieczeń w internecie. Jej start będzie powiązany z odświeżeniem wizerunku Europy. Nowe logo, nad którym trwają pracę, ma łączyć w sobie innowacyjność z otwartością na klientów.  

Ten rok będzie dla nas stał pod znakiem zbierania pierwszych owoców naszej dotychczasowej pracy nad rozwojem kanałów cyfrowych i alternatywnych. Liczę, że sprzedaż w nich będzie rosła, dzięki czemu będzie coraz mocniej widoczna w wynikach Grupy Europa 

– podkreśla Marat Nevretdinov.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Czas nowych inicjatyw

temu

Grupa Ubezpieczeniowa Europa zebrała w pierwszej połowie 2017 roku blisko 900 mln zł składki przypisanej brutto. To 14 proc. więcej niż rok wcześniej.
2016: dobre wyniki i biznes oparty o nowe technologie

temu

W 2016 r. Grupa Ubezpieczeniowa Europa wypracowała prawie 1,5 mld zł składki przypisanej brutto (wg PSR i odpowiednio 1,3 mld zł wg MSR) oraz ponad 57 mln zł zysku.
Grupa Europa: nowe kontrakty i zindywidualizowana oferta produktowa

temu

Grupa Ubezpieczeniowa Europa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. wypracowała blisko 44 mln zł zysku i zebrała 782 mln zł składki przypisanej brutto (wg PSR). Strategia oparta na pozyskiwaniu nowych kanałów sprzedaży oraz profilowaniu oferty dla partnerów biznesowych przynosi wymierne efekty. Spółki Europy osiągnęły bardzo dobre wyniki sprzedaży m.in. w segmencie ubezpieczeń do kredytów hipotecznych, leasingu oraz ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. 
2015: rok wzrostu i synergii

temu

Grupa Ubezpieczeniowa Europa w 2015 r. wypracowała blisko 90 mln zł zysku i zebrała 1,6 mld zł składki przypisanej brutto (wg PSR). Obie spółki Europy pomyślnie przeszły test, jakim dla branży finansowej było wprowadzenie Rekomendacji U – przeegzaminowały 45 tys. osób, które z powodzeniem dystrybuują produkty w modelu agencyjnym.

Grupa Europa nagrodzona za innowacyjność

Cyfrowa transformacja Grupy Europa została doceniona przez sektor finansowy. Firma zdobyła nagrodę „Najlepszy cyfrowy ubezpieczyciel 2017”.