Grupa Europa wprowadziła cztery nowe produkty, chroniące nieruchomości i dostępne przez Internet. Wśród nich są ubezpieczenia dla wynajmujących swoje mieszkania oraz najemców.
Mimo szybkiego rozwoju rynku najmu, dostępna w Internecie oferta ubezpieczeń, przeznaczonych dla wynajmujących i najemców, jest bardzo skromna. Postanowiła to zmienić Grupa Ubezpieczeniowa Europa, która wprowadza do sprzedaży cztery nowe polisy mieszkaniowe dostępne on-line na stronie tueuropa.pl. Obok ochrony dla właściciela domu lub mieszkania są to także ubezpieczenia stworzone z myślą o potrzebach wynajmujących i najemców: MyProperty i MyRent.
Podczas poszukiwań nowych kierunków rozwoju i perspektywicznych nisz produktowych zwróciliśmy uwagę na dynamiczny rozwój rynku najmu mieszkań w Polsce. Chcemy odpowiedzieć na potrzeby ubezpieczeniowe najemców i ich lokatorów, których nie zaspokajają klasyczne polisy mieszkaniowe. Jestem przekonany, że nasza nowa oferta spotka się z zainteresowaniem ze strony klientów
– mówi Marat Nevretdinov, prezes Grupy Europa.
MyRent to ochrona dla najmujących mieszkanie. Jej podstawowe elementy to ubezpieczenie wyposażenia nieruchomości i wszystkich ruchomości należących lokatora do kwoty 250 tys. zł. Przydatnym elementem jest także home assistance, dzięki któremu najemca ma dostęp do wsparcia ze strony np. hydraulika czy elektryka i w przypadku awarii nie musi w tym zakresie być uzależniony od dobrej woli i wolnego czasu wynajmującego. Podobnie jak MyProperty, ubezpieczenie MyRent oferuje szereg dodatkowych opcji, pozwalających dopasować poziom ochrony do potrzeb klienta. Najważniejsze z nich to: ubezpieczenie OC najemcy, ochrona szyb i innych szklanych przedmiotów oraz asysta prawna.
W nowej ofercie ubezpieczeń mieszkaniowych Grupy Europa znalazły się także klasyczne warianty ubezpieczenia dla właścicieli domów jednorodzinnych (MyHouse) oraz mieszkań (MyFlat). Oba produkty są dostępne on-line na stronie tueuropa.pl, a ich zakup trwa maksymalnie pięć minut.
Nowa oferta została wypracowana w „Akademii Tygrysa” – wewnętrznym inkubatorze Grupy Europa, w którym od trzech lat powstają nowe rozwiązania produktowe i technologiczne. Dodatkowo w rozwoju kanału e-commerce Europę wspiera Jacek Popko, ekspert z firmy RST Software Masters.
Grupa Europa stawia na rozwój sprzedaży ubezpieczeń w kanale e-commerce. W maju uruchomiła nową stronę internetową, przeznaczoną dla klientów, preferujących zakup w sieci. W startowej ofercie znalazły się ubezpieczenia turystyczne ITravel i Koszty Rezygnacji, ochrona dla telefonu komórkowego Screenity oraz pierwsza na rynku polisa MyHealth, oferująca on-line wsparcie finansowe w przypadku nowotworu złośliwego, zawału serca lub udaru mózgu.
Cały czas pracujemy nad rozszerzeniem oferty i wprowadzeniem kolejnych produktów w kanale e-commerce. Do końca roku chcemy rozpocząć sprzedaż ubezpieczeń dla biegaczy, polis podróżnych dla osób uprawiających sporty zimowe oraz nowatorskiej oferty dla fanów koncertów, festiwali muzycznych i innych imprez biletowanych. Dodatkowo za praktycznie wszystkie produkty dostępne on-line, klienci mogą zapłacić w wygodnej dla siebie formie miesięcznych rat. To unikatowe rozwiązanie na rynku ubezpieczeniowym
– mówi Magdalena Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu w Grupie Europa.
* Źródło: Raport Rynekpierwotny.pl i Metrohouse.pl (kwiecień 2018)