Nowa oferta ubezpieczeń nieruchomości on-line

Nowa oferta ubezpieczeń nieruchomości on-line

Opublikowany

Grupa Europa wprowadziła cztery nowe produkty, chroniące nieruchomości i dostępne przez Internet. Wśród nich są ubezpieczenia dla wynajmujących swoje mieszkania oraz najemców.

Rynek najmu mieszkań w Polsce rozwija się dynamicznie. Z danych Eurostatu wynika, że już ponad 1,7 mln Polaków płaci za najem czterech kątów, w których mieszka. To dwa razy więcej niż w 2010 roku. Z roku na rok przybywa także osób, które decydują się na zakup mieszkania pod najem w celach inwestycyjnych. Niskie stopy procentowe powodują, że nieruchomości są postrzegane jako jedna z najlepszych form pomnażania kapitału. W efekcie już 28 proc. mieszkań na rynku wtórnym* jest kupowanych z myślą o najmie.

Mimo szybkiego rozwoju rynku najmu, dostępna w Internecie oferta ubezpieczeń, przeznaczonych dla wynajmujących i najemców, jest bardzo skromna. Postanowiła to zmienić Grupa Ubezpieczeniowa Europa, która wprowadza do sprzedaży cztery nowe polisy mieszkaniowe dostępne on-line na stronie tueuropa.pl. Obok ochrony dla właściciela domu lub mieszkania są to także ubezpieczenia stworzone z myślą o potrzebach wynajmujących i najemców: MyProperty i MyRent.  

Podczas poszukiwań nowych kierunków rozwoju i perspektywicznych nisz produktowych zwróciliśmy uwagę na dynamiczny rozwój rynku najmu mieszkań w Polsce. Chcemy odpowiedzieć na potrzeby ubezpieczeniowe najemców i ich lokatorów, których nie zaspokajają klasyczne polisy mieszkaniowe. Jestem przekonany, że nasza nowa oferta spotka się z zainteresowaniem ze strony klientów 

– mówi Marat Nevretdinov, prezes Grupy Europa.

MyProperty to ubezpieczenie stworzone z myślą o ochronie mieszkania przeznaczonego na wynajem. W wersji podstawowej oferuje ochronę wyposażenia nieruchomości oraz ruchomości do kwoty 250 tys. zł przed dewastacją, zdarzeniami losowymi czy pożarem. Klient może także ubezpieczyć całą nieruchomość (np. na potrzeby kredytu bankowego) do wartości 1,5 mln zł. W ramach opcji dodatkowych do wyboru ma m.in. ubezpieczenie OC wynajmującego, ubezpieczenie utraty zysku z najmu czy asystę prawną, która może być przydatna podczas potencjalnego sporu z lokatorami.

MyRent to ochrona dla najmujących mieszkanie. Jej podstawowe elementy to ubezpieczenie wyposażenia nieruchomości i wszystkich ruchomości należących lokatora do kwoty 250 tys. zł. Przydatnym elementem jest także home assistance, dzięki któremu najemca ma dostęp do wsparcia ze strony np. hydraulika czy elektryka i w przypadku awarii nie musi w tym zakresie być uzależniony od dobrej woli i wolnego czasu wynajmującego. Podobnie jak MyProperty, ubezpieczenie MyRent oferuje szereg dodatkowych opcji, pozwalających dopasować poziom ochrony do potrzeb klienta. Najważniejsze z nich to: ubezpieczenie OC najemcy, ochrona szyb i innych szklanych przedmiotów oraz asysta prawna.

W nowej ofercie ubezpieczeń mieszkaniowych Grupy Europa znalazły się także klasyczne warianty ubezpieczenia dla właścicieli domów jednorodzinnych (MyHouse) oraz mieszkań (MyFlat). Oba produkty są dostępne on-line na stronie tueuropa.pl, a ich zakup trwa maksymalnie pięć minut.

Nowa oferta została wypracowana w „Akademii Tygrysa” – wewnętrznym inkubatorze Grupy Europa, w którym od trzech lat powstają nowe rozwiązania produktowe i technologiczne. Dodatkowo w rozwoju kanału e-commerce Europę wspiera Jacek Popko, ekspert z firmy RST Software Masters.

Grupa Europa stawia na rozwój sprzedaży ubezpieczeń w kanale e-commerce. W maju uruchomiła nową stronę internetową, przeznaczoną dla klientów, preferujących zakup w sieci. W startowej ofercie znalazły się ubezpieczenia turystyczne ITravel i Koszty Rezygnacji, ochrona dla telefonu komórkowego Screenity oraz pierwsza na rynku polisa MyHealth, oferująca on-line wsparcie finansowe w przypadku nowotworu złośliwego, zawału serca lub udaru mózgu.

Cały czas pracujemy nad rozszerzeniem oferty i wprowadzeniem kolejnych produktów w kanale e-commerce. Do końca roku chcemy rozpocząć sprzedaż ubezpieczeń dla biegaczy, polis podróżnych dla osób uprawiających sporty zimowe oraz nowatorskiej oferty dla fanów koncertów, festiwali muzycznych i innych imprez biletowanych. Dodatkowo za praktycznie wszystkie produkty dostępne on-line, klienci mogą zapłacić w wygodnej dla siebie formie miesięcznych rat. To unikatowe rozwiązanie na rynku ubezpieczeniowym 

– mówi Magdalena Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu w Grupie Europa.

Rozwój sprzedaży ubezpieczeń w Internecie to efekt realizacji strategii Grupy Europa, która przewiduje dywersyfikację biznesu i poszukiwanie nowych sposobów dotarcia do klientów z wykorzystaniem możliwości, jakie dają narzędzia technologiczne. Działania Europy w obszarze e-commerce zostały docenione przez branżę finansową. W kwietniu firma otrzymała nagrodę „Najlepszy Cyfrowy Ubezpieczyciel 2017”.

* Źródło: Raport Rynekpierwotny.pl i Metrohouse.pl (kwiecień 2018) 

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Grupa Europa_ e-commerce 08-2018.pdf

pdf | 2 MB

Pobierz