Czas nowych inicjatyw

Czas nowych inicjatyw

Opublikowany

Grupa Ubezpieczeniowa Europa zebrała w pierwszej połowie 2017 roku blisko 900 mln zł składki przypisanej brutto. To 14 proc. więcej niż rok wcześniej.

Grupa Europa ma za sobą udaną pierwszą połowę 2017 roku. W tym okresie wypracowała blisko 900 mln zł składki przypisanej brutto, czyli o 14 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost rozłożył się równomiernie na dwa towarzystwa wchodzące w skład Grupy. Sprzedaż w spółce majątkowej wzrosła o 13 proc. i przyniosła blisko 200 mln zł składki. Natomiast Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa zebrało prawie 700 mln zł składki przypisanej brutto (+15 proc. r/r).

Jednym z obszarów, w którym Grupa Europa dynamicznie rosła jest segment produktów adresowanych do małych i średnich przedsiębiorców. Przyniósł on co szóstą złotówkę składki, która wpłynęła do ubezpieczyciela w pierwszej połowie roku.

Doceniamy znaczenie tej linii biznesowej. Dlatego od kilku miesięcy pracujemy nad nowymi, kompleksowymi produktami dla sektora MSP, które będą mogły być sprzedawane w cyfrowy sposób. Wkrótce będziemy gotowi do tego, by zaprezentować je naszym partnerom bankowym i klientom 

– mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

Pierwsza połowa 2017 roku stała również pod znakiem konsekwentnego wdrażania w życie strategii dywersyfikacji biznesu. Jej efekty są widoczne. Ponad 20 proc. biznesu spółki majątkowej TU Europa pochodzi z nowych, niezwiązanych z branżą finansową kanałów dystrybucji - głównie z obszaru turystyki i affinity.

W tym roku Grupa Europa rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń we współpracy z programem lojalnościowym Payback (należy do niego 7,5 mln osób), za pośrednictwem aplikacji mobilnej Skycash (1,5 mln użytkowników) oraz z dwoma największymi, niezależnymi sieciami bankomatów: Euronet i Planet Cash, dysponującymi łącznie ponad siedmioma tysiącami urządzeń na terenie całego kraju. Można w nich kupić produkty Europy. Ważnym wydarzeniem było także nawiązanie współpracy z partnerami z branży handlowej i energetycznej: siecią Lidl oraz Energą-Obrót.

W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy nowe projekty, nad którymi konsekwentnie pracowaliśmy od dłuższego czasu wspólnie z naszymi partnerami. Nie powiedzieliśmy w tym obszarze ostatniego słowa i cały czas szukamy nowych sposób na dotarcie do klientów z ubezpieczeniami. Nie zamierzamy jednak koncentrować się tylko na nowych inicjatywach, ale chcemy także dużą uwagę poświęcić wsparciu partnerów w dynamicznym rozwoju sprzedaży 

– mówi Marat Nevretdinov.

Istotną część biznesu Grupy Europa nadal stanowi sprzedaż ubezpieczeń inwestycyjnych, powiązanych z funduszami kapitałowymi. Pod tym względem ubezpieczyciel znajduje się w rynkowej czołówce. Jak wynika z danych serwisu Analizy Online, jest branżowym wiceliderem w dystrybucji funduszy z portfelami modelowymi. „Europa Portfel Modelowy Strategia Niebieska UFK” to największy tego typu fundusz pod względem zgromadzonych aktywów.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
2016: dobre wyniki i biznes oparty o nowe technologie

temu

W 2016 r. Grupa Ubezpieczeniowa Europa wypracowała prawie 1,5 mld zł składki przypisanej brutto (wg PSR i odpowiednio 1,3 mld zł wg MSR) oraz ponad 57 mln zł zysku.
Grupa Europa: nowe kontrakty i zindywidualizowana oferta produktowa

temu

Grupa Ubezpieczeniowa Europa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. wypracowała blisko 44 mln zł zysku i zebrała 782 mln zł składki przypisanej brutto (wg PSR). Strategia oparta na pozyskiwaniu nowych kanałów sprzedaży oraz profilowaniu oferty dla partnerów biznesowych przynosi wymierne efekty. Spółki Europy osiągnęły bardzo dobre wyniki sprzedaży m.in. w segmencie ubezpieczeń do kredytów hipotecznych, leasingu oraz ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. 
2015: rok wzrostu i synergii

temu

Grupa Ubezpieczeniowa Europa w 2015 r. wypracowała blisko 90 mln zł zysku i zebrała 1,6 mld zł składki przypisanej brutto (wg PSR). Obie spółki Europy pomyślnie przeszły test, jakim dla branży finansowej było wprowadzenie Rekomendacji U – przeegzaminowały 45 tys. osób, które z powodzeniem dystrybuują produkty w modelu agencyjnym.
Konkurs technologiczny dla studentów

temu

34 tys. zł – tyle wynosi pula nagród w konkursie Grupy Europa dla studentów na zaprojektowanie rozwiązań wspierających zdalną sprzedaż ubezpieczeń.

Konkurs technologiczny dla studentów

34 tys. zł – tyle wynosi pula nagród w konkursie Grupy Europa dla studentów na zaprojektowanie rozwiązań wspierających zdalną sprzedaż ubezpieczeń.