Oszczędzający mężczyźni, hedonistyczne kobiety - finansowy portret Polaków

Oszczędzający mężczyźni, hedonistyczne kobiety - finansowy portret Polaków

Opublikowany

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni coraz częściej dyskutują na portalach społecznościowych o finansach. Choć panowie nadal wyrażają więcej opinii o oszczędzaniu, zwiększa się liczba pań dyskutujących na ten temat - wynika z drugiej edycji barometru społecznego "Hedoniści i oszczędni". 

Badanie zostało przeprowadzonego z inicjatywy Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Europa przez instytut IRCenter. Pokazuje ono, że Polacy coraz częściej dyskutują na portalach społecznościowych na temat oszczędzania i wydawania pieniędzy. Zmienia się jednak nieco udział kobiet i mężczyzn w wymianie opinii na ten temat. Warto wziąć pod uwagę, że działania w social media są zbieżne z codziennymi zachowaniami. Serwisy te traktujemy bowiem jak swój dziennik i „okno na świat”. 
Oszczędzania w mediach społecznościowych - badanie TU Europa

Oszczędzania w mediach społecznościowych - badanie TU Europa

Barometr składa się z trzech elementów: analizy dyskusji w mediach społecznościowych o wydawaniu i oszczędzaniu pieniędzy, zapytań w wyszukiwarce Google zawierających związane z tym frazy oraz odpowiedzi udzielonych przez respondentów w badaniu konsumenckim.

Kobiece wydatki 

W stosunku do poprzedniego analizowanego roku zwiększył się udział kobiet poruszających w mediach społecznościowych temat oszczędzania. Panie częściej niż w 2015 roku wymieniają poglądy zarówno w kontekście odkładania pieniędzy w ogóle, zabezpieczenia na emeryturę, a także ubezpieczeń.

Ciągle jednak to mężczyźni dyskutują o tym częściej na portalach społecznościowych, mimo że udział ich dyskusji w każdym z trzech wymienionych wyżej aspektów zmalał. W tym roku panowie stanowili bowiem 55 proc. (w poprzednim to 58 proc.) osób wyrażających opinie o oszczędzaniu pieniędzy, 67 proc. dyskutujących o ubezpieczeniach (w ub.r. 71 proc.) i 73 proc. rozprawiających o zabezpieczeniu na jesień życia (wcześniej 76 proc.).

Co więcej, w stosunku do poprzedniego badanego roku jeszcze bardziej zwiększył się udział kobiet piszących w mediach społecznościowych o wydawaniu pieniędzy. W zeszłym roku panie opublikowały 58 proc. wpisów, a w tym roku już 62 proc.
Kto oszczędza a kto wydaje - badanie TU Europa

Kto oszczędza a kto wydaje - badanie TU Europa

Męska wstrzemięźliwość 

Jak wynika z badania konsumenckiego Polaków, stanowiącego jeden z elementów barometru, obecnie kobiety nadal przeważają w grupie hedonistów (58 proc.), natomiast w grupie oszczędnych zaczęli dominować mężczyźni. Rok temu było 48 proc. oszczędzających panów i 52 proc. pań, natomiast w 2016 r. to już 56 proc. mężczyzn a 44 proc. kobiet. Oznacza to wzrost liczby oszczędnych mężczyzn aż o 8 punktów procentowych.

Cieszy nas, że coraz więcej Polaków interesuje się tematami oszczędzania oraz wydawania pieniędzy. To ważne, żeby społeczeństwo było coraz bardziej świadome swoich finansów i gospodarowania domowym budżetem. Z jednej strony świadczy o tym rosnąca liczba kobiet dyskutujących o oszczędzaniu na portalach społecznościowych, a z drugiej coraz więcej mężczyzn deklarujących się jako osoby oszczędne 

- mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes TU na Życie Europa.

Podział na oszczędnych i hedonistów - badanie TU Europa

Podział na oszczędnych i hedonistów - badanie TU Europa

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

tue hedoniści i oszczędni 09-2016c2.jpg

grafika | 403 KB

Pobierz
tue hedoniści i oszczędni 09-2016c.jpg

grafika | 439 KB

Pobierz
tue hedoniści i oszczędni 09-2016c3.jpg

grafika | 420 KB

Pobierz
barometr-2 9-2015d.jpg

grafika | 388 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Polacy są oszczędni, ale wzrasta ich hedonizm finansowy

temu

Choć większość Polaków postrzega siebie jako osoby oszczędne, to najlepiej idzie im odkładanie pieniędzy na przyjemności – wynika z trzeciej edycji barometru społecznego „Hedoniści i oszczędni”.
Zagraniczne podróże motywują nas do ubezpieczenia się

temu

Tylko 42 proc. Polaków ma zamiar kupić dodatkowe ubezpieczenie turystyczne planując wakacyjny wyjazd - wynika z badania zrealizowane na zamówienia TU Europa. Do zapewnienia sobie ochrony mobilizuje nas dłuższy czas wyjazdu oraz zagraniczne kierunki podróży.
Może nad morze? A gdzie polisa turystyczna?

temu

Polacy preferują morze i samodzielną organizację pobytu. Najważniejsza podczas wyjazdu jest dobra pogoda oraz oderwanie się od obowiązków i codzienności. Mimo że 60 proc. Polaków uważa, iż warto dodatkowo ubezpieczać się podczas wakacji, to tylko 42 proc. deklaruje kupno polisy na najbliższy wyjazd - wynika z badania wykonane na zlecenie TU Europa. 
Eksplozja insurtech wśród millenialsów dopiero nadejdzie

temu

W obszarze ubezpieczeń millenialsi są przewidywalni jak ich rodzice - wynika z raportu TU Europa. To duże zaskoczenie. Tak jak w przypadku pozostałych grup wiekowych, dla millenialsów najważniejsze kryteria wyboru ubezpieczenia to wysokość składki i zakres polisy.

Trzy nagrody dla "Wymarzony Perspektyw"

Niski poziom opłat i przejrzysta konstrukcja to cechy ubezpieczenia o charakterze inwestycyjnym „Wymarzone Perspektywy”, które doceniła kapituła programu Najwyższa Jakość Quality International 2016. Ubezpieczenie stworzone przez TU na Życie Europa we współpracy z Raiffeisen Polbank zdobyło nagrodę niezależnego grona ekspertów w kategorii „QI Product”.