Zagraniczne podróże motywują nas do ubezpieczenia się

Zagraniczne podróże motywują nas do ubezpieczenia się

Opublikowany

Tylko 42 proc. Polaków ma zamiar kupić dodatkowe ubezpieczenie turystyczne planując wakacyjny wyjazd - wynika z badania zrealizowane na zamówienia TU Europa. Do zapewnienia sobie ochrony mobilizuje nas dłuższy czas wyjazdu oraz zagraniczne kierunki podróży.

Badanie „Morze czy góry?”, przeprowadzone przez IMAS International na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeń Europa, pokazuje różnice pomiędzy osobami wyjeżdżającymi na wakacyjny wypoczynek nad morze oraz w góry.

Plażowanie czy wędrowanie?

Z badania wynika, że 88 proc. Polaków planuje w tym roku wakacyjny wyjazd. Połowa z nich chce spędzić czas nad morzem, natomiast w góry wybiera się 1/3 respondentów. 74 proc. wyjeżdżających nad morze preferuje pobyt od 1 do 2 tygodni. Wybierający się w góry wolą krótsze wyjazdy – 67 proc. zamierza spędzić tam od 3 dni do 7 dni.

Polacy jeżdżą nad morze najczęściej raz w sezonie - zaznaczyło tak 63 proc. badanych. Jednak co piąty respondent nawet kilka razy w roku. Blisko połowa osób podróżuje w góry raz w sezonie, ale już 26 proc. decyduje się na wyjazd kilka razy w roku. Miłośnicy wakacji w górach planują wyjazdy przede wszystkim w obrębie kraju. Natomiast jadący nad morze częściej wybierają odleglejsze kierunki, chociaż w granicach Europy.

Dla miłośników morza najważniejsze podczas pobytu są warunki atmosferyczne (34 proc) oraz komfort zakwaterowania (28 proc). Atrakcje turystyczne są istotne tylko dla 24 proc. ankietowanych. Osoby planujące wyjazd w góry za kluczowe uznają dostępne atrakcje (aż 44 proc. wskazań). Pozostałe elementy, jak np. pogoda, schodzą na dalszy plan.

Aktywny sposób spędzania czasu na wakacjach zwiększa prawdopodobieństwo urazu czy nieszczęśliwego wypadku. Nawet jeśli nie planujemy przed wyjazdem mocniejszych doznań, to spontaniczne wejście do jaskini w górach czy przejażdżka motorówką po morzu mogą skończyć się nieprzyjemnymi konsekwencjami. Dlatego na wakacjach, zwłaszcza za granicą, warto mieć polisę turystyczną, która zapewni spokój, a gdy coś nam się stanie, pokryje koszty leczenia i transportu do kraju 

– mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa.

Planowanie wakacji a ubezpieczenia turystyczne - badanie TU Europa

Planowanie wakacji a ubezpieczenia turystyczne - badanie TU Europa

Polisa tak, ale…

W czasie nadchodzących wakacji dodatkowe ubezpieczenie turystyczne ma zamiar wykupić 42 proc. respondentów. Osoby planujące wyjazd nad morze jednak częściej zauważają taką potrzebę (46 proc.). Polisę kupują, gdy udają się za granicę (35 proc.) oraz jeśli planują dłuższy wyjazd (20 proc.). Dla wybierających się w góry najważniejszy powód zakupu polisy to niebezpieczeństwa, jakie mogą się tam przytrafić.Polacy, którzy mają zamiar spędzić wakacje w górach częściej twierdzą, że nie wykupią dodatkowej polisy, ponieważ mają ubezpieczenie w NFZ. Być może nie zdają sobie sprawy, że obejmuje ono tylko podstawową ochronę, która nie gwarantuje ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, odpowiedzialności cywilnej czy assistance.

Zależy nam, aby raz w roku porządnie wypocząć i mieć udane wakacje. Na zagraniczne wycieczki i dłuższe wyjazdy krajowe wydajemy niemałe kwoty, więc starannie je planujemy. Jeśli jednak tuż przed podróżą przydarzy nam się wypadek, będziemy bardzo zawiedzeni. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi ubezpieczenie Koszty Rezygnacji, które umożliwia odzyskanie 100 proc. pieniędzy wpłaconych na wycieczkę, gdy z różnych powodów, takich jak kontuzja, nagła choroba czy utrata pracy, nie będziemy mogli z niej skorzystać

- zwraca uwagę Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa.

Badanie „Morze czy góry?” zostało zrealizowane w maju 2017 r. na zlecenie TU Europa przez IMAS International z wykorzystaniem ankiety internetowej CAWI na próbie 502 polskich internautów w wieku od 15 do 64 lat. Próbę rozszerzono o tzw. boost, składający się z 319 osób zamierzających wyjechać w góry i 305 osób zamierzających wyjechać nad morze.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

2 tue badanie turystyczne 06-2016d2.jpg

grafika | 458 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Polacy są oszczędni, ale wzrasta ich hedonizm finansowy

temu

Choć większość Polaków postrzega siebie jako osoby oszczędne, to najlepiej idzie im odkładanie pieniędzy na przyjemności – wynika z trzeciej edycji barometru społecznego „Hedoniści i oszczędni”.
Może nad morze? A gdzie polisa turystyczna?

temu

Polacy preferują morze i samodzielną organizację pobytu. Najważniejsza podczas wyjazdu jest dobra pogoda oraz oderwanie się od obowiązków i codzienności. Mimo że 60 proc. Polaków uważa, iż warto dodatkowo ubezpieczać się podczas wakacji, to tylko 42 proc. deklaruje kupno polisy na najbliższy wyjazd - wynika z badania wykonane na zlecenie TU Europa. 
Eksplozja insurtech wśród millenialsów dopiero nadejdzie

temu

W obszarze ubezpieczeń millenialsi są przewidywalni jak ich rodzice - wynika z raportu TU Europa. To duże zaskoczenie. Tak jak w przypadku pozostałych grup wiekowych, dla millenialsów najważniejsze kryteria wyboru ubezpieczenia to wysokość składki i zakres polisy.
Białe szaleństwo z rozgrzewką i polisą

temu

Cena oraz rekomendacje przyjaciół i rodziny – tymi kryteriami kierują się głównie narciarze i snowboardziści wybierając miejsce zimowego wyjazdu. Na wypad weekendowy wydają najczęściej 250-750 zł, a na tygodniowy 1000-1500 zł. Jeśli chodzi o wybór dodatkowego ubezpieczenia na zimowy wypad, najistotniejszy aspekt to zakres polisy.

2016: dobre wyniki i biznes oparty o nowe technologie

W 2016 r. Grupa Ubezpieczeniowa Europa wypracowała prawie 1,5 mld zł składki przypisanej brutto (wg PSR i odpowiednio 1,3 mld zł wg MSR) oraz ponad 57 mln zł zysku.